torsdag 1 december 2011

Premiär för julkalendern 2011 "Tjuvarnas Jul"...

Vi tassade upp extra tidigt imorse, jag och grabbarna,
eftersom det var dags för första avsnittet på årets julkalender.
Jag tycker det är lika underhållande som mina barn, att titta på dessa julkalenderar.

Detta är vad SVT bjuder på i år:

Tjuvarnas jul- en julsaga i klassisk tradition förgyller barnens dagar fram till julafton
SVT:s julkalender 2011 heter Tjuvarnas jul och är en julsaga i Charles Dickens anda. Historien utspelar sig i Stockholm, i det förra seklet, där julen står för dörren. Stadens barn längtar efter julklappar, det stora varuhuset längtar efter att tjäna pengar - och stans tjuvliga längtar efter att stjäla!

Grabbarna gav första avsnittet bra betyg.
Jag som mamma, vill nog se några avsnitt till för att kunna yttra mig...
Men så länge barnen är nöjda ;)....

Kram till dig kära bloggläsare denna 1 December ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar