söndag 23 oktober 2011

Hockeymammans glädje...

Nu är helgen redan över. Mannen o jag sitter i soffan. Han ser en film och jag wordfeudar med wordfeudvännerna. Helgen har sprungit förbi i goda vänners sällskap, god mat, godis o glass i massor ;). Lördagskvällen avslutades redan före 22 då vi var så trötta o nöjda både jag o mannen. Så skönt att vakna pigg på söndagen. 

Idag var det ju en stor dag för prinsarna som skulle spela match. Goa farmor o farfar kom o hjälpte mig och barnen eftersom mannen hade jaktdag. Grabbarna var som vanligt laddade och det var även "den pigga mamman". Lif gav Orsa stordäng med 25-4 och höjdpunkten av allt var att nu fick även F göra mål. Annars brukar det vara storebror som plockar poäng men nu gick även lillebror sätta den!! Han blev så glad att han tom glömde göra en av de många inövade målgesterna. Han med trötta ben var så lycklig att han snubblade fram o föll flera gånger på vägen fram till lagkamraterna för att höra high five. 
Lilla älskade gobit. 
Mammahjärtat glädjs av att se lyckan i dina ögon... 

Den här hockeybiten är så rolig även för mig som förälder. Se ens barn brinnande intresse, bara det ger en energi. Träffa de andra trevliga föräldrarna, tränarna och barnen. 
Hockeyfru som man varit i många år, helt plötsligt är jag en hockeymamma... :)

Ny dag nya möjligheter imorgon!!

Kram fina bloggläsare.

4 kommentarer:

  1. Vilka gobitar du har som brinner så för Ishockey...ja det här bådar gott i framtiden...ojojoj så härligt med deras stora intresse!! kram

    SvaraRadera
  2. Älskar att vara sportmamma jag med:) Finns inget härligare än att se sina barn göra nåt de verkligen älskar:) Jag har då inte hockey men fotboll, innebandy och teater fyller mina helger. Ha en fortsatt bra vecka kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan Anna!

    Kikar in här då å då, blir nämligen glad av att veta ni mår bra... Jag testar just nu på att vara både hockeyfru OCH hockeymamma samtidigt. Olle har i år börjat skridskoskola tillsammans med sin bästa Liam. Underbart! Man glädjs ju så genom barnen. Vad stora dina prinsar har blivit. Kan tänka mig du njuter för fullt av att vara hemma med lilla Molly. Erik och jag suger ut det sista av mammaledigheten. Efter jul börjar allvaret och vardagen igen. Hälsa hela stora hockeyfamlíljen från oss i Nybban. KRAM jonny och Therese

    SvaraRadera
  4. O så kul när ni lämnar avtryck efter er. Vilka sport mammor ni är :) och du Therese både hockeyfrun och hockeymamma. Är prinsarna dina lika? Kan du inte skicka kort? Hur går det för Nybro vikings? Tänker på er Nybban ska nu veta. Åker ni uppåt så ska ni hälsa på o bo hos oss i Dalarna. Hälsa J också. Kram kram till dig o Malin oi sanna .

    SvaraRadera