söndag 30 oktober 2011

Vetlanda dialekt & Lena Philipsson


Äntligen drog det igång igår igen: Så mycket bättre...
Blir så glad av detta program.
Vill ej att det skall sluta.
Tomas Ledin, what a man!!


 Och Vetlandas stolhet, vår Lena är med i år.
Hon har grymt bra hits och är en riktig puma för sin ålder, tycker jag.
Och denna dialekt...
En hockeymamma frågade om jag var från just Vetlanda häromdagen. Inte från Småland eller söderut,
utan VETLANDA. Av alla dessa småländska byar/städer och hon satte det direkt!... ;)
Hon hade varit på Lenas show förra veckan och tänkt på mig då Lena hade pratat.
Vi pratade precis lika, tyckte hon...
Japp, visst är jag från Vetlanda.... =)


Hahaha hittade den här tävlingen då jag googlade på Vetlanda.
Där en Vetlanda bo vann folkets röster och kom på andra plats, läs och lyssna här
Och Motala hade Sveriges skönaste dialekt...hmmm.....

Själv gillar jag nog Göteborgska mest eller Norrländska.
Även min småländska (blandat med lite dalmål emellanåt - NOT ;)

Kram fina Du

4 kommentarer:

  1. Jag älskar den småländska dialekten, speciellt Vetlandadialekten. Kanske för att jag älskar Lena Philipsson också =) men dialekten är ju bara för härlig! Kan lyssna på den hur länge som helst.

    SvaraRadera
  2. Hihi, tack söta Sigrid. Kul att nån gillar vår dialekt ;)Vad är du ifrån?
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Jag är från Halmstad, har en tråkig halländsk dialekt, hehe! Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin dialekt du har Sigrid!! Vi bodde i Ängelholm 1 år och var ofta i Halmstad. <3

    SvaraRadera